Hangár na kolech -se slevou
Napsali o něm -Carauto
Dacia Logan MCV: Prodám hangár na kolech. Se slevou.
Sedan od Dacie je velký dost. Potřebujete větší a dražší MCV? Pokud byste posuzovali auta podle ceny za litr přepravovaného prostoru, máte před sebou krále.
A pokud byste je posuzovali podle schopnosti převézt co nejvíc pasažérů na samostatných sedačkách, platí patrně totéž. Dacia představila nedávno verzi kombi svého veleúspěšného nízkonákladového modelu a opět hodlá šokovat. Vyjde jí to i tentokrát?
Zvenku Dacia Logan MCV možná vypadá velká, ale železničně velkorysé rozměry dává rumunský velikán na odiv především uvnitř. Účelně a velmi prakticky tvarovaný kufr o objemu 700 litrů vás dokáže uvést do transu, a žádnému z pěti cestujících přitom nebude chybět místo. Může jich být dokonce až sedm, přičemž pořízení dvojice samostatných sedaček vyjde na dalších patnáct tisíc korun. Co řeknou dva zbývající pasažéři ve třetí řadě, však vzhledem ke konfiguraci testovaného auta nevíme. Jenom tolik, že zaberou zavazadlům pět set litrů místa.
Logan MCV má pochopitelně mnoho společného s menším modelem včetně většiny interiéru. Zůstala v něm palubní deska z jednoho kusu tvrdého plastu i podivně umístěné ovladače. Přibyly páté a šesté dveře, obojí otevírané nezvykle do stran, které částečně brání výhledu dozadu, a také sklopná sedadla ve druhé řadě - u levnějších verzí nedělená, u dražších v poměru 1/3:2/3. Nejdůležitější změnu z hlediska jízdních vlastností ale znamená dvousetkilogramový nárůst hmotnosti.
Auto váží zhruba tolik, co moderní supermini, a pohodlné zůstalo, nicméně ztratilo něco ze své ochoty měnit směr a hlavně motor má o poznání více práce. S výkonem necelých devadesáti koní není vůz vyloženě pomalý, avšak musíte mu pomáhat vydatným vytáčením motoru, což šestnáctistovka doprovází patřičným hlukem. Jinak po jízdní stránce stroji vyvíjenému s ohledem na cenu těžko něco vytýkat - nevyvolává nadšení, ale ani zděšení, a to ať se zaměříte na relativně slušné řízení, nepřesné řazení či měkký, avšak nezáludný podvozek. Průměrné výsledky s podprůměrným rozpočtem jsou však svého druhu nadprůměrným výkonem...
Původní nosná myšlenka projektu Logan - vysoká užitná hodnota za málo peněz - však v případě MCV stejně jako u nadprůměrně vybavených verzí Dacie trochu ustupuje do pozadí. S motorem 1.6 MPI v nejlepší výbavě Lauréate vás totiž dealer připraví o téměř 300 tisíc korun. Pokud budete chtít klimatizaci, rádio a airbag spolujezdce, dorazíte na 350 tisíc. Levnější z výbav pro šestnáctistovku přitom nedává díky úspoře pouhých patnácti tisíc valný smysl. Pravda, Logan MCV je třídou sám pro sebe, jelikož nic podobného za tyto peníze neseženete. Nabízí se ale úvaha, zda průměrný Čech touží po stěhování sedmi set litrů nákladu každý týden.
Možná nejste průměrný Čech. Nicméně jedinou využitelnou výhodou kombi ve srovnání se sedanem je pro normálního člověka schopnost převážet lyže. Připlatit jen kvůli tomu sedmdesát tisíc by bylo přinejmenším pošetilé.
Fakta
Dacia Logan MCV 1.6 (87k) Lauréate
* Cena 298 900 Kč
* Nejvyšší rychlost 167 km/h
* 0-100 km/h 13,4 s
* Spotřeba 7,8 l/100 km
* Emise CO2 184 g/km
* Hmotnost 1225 kg
* Motor řadový čtyřválec, 1598 cm3
* Výkon 87 k v 5500 ot./min.
* Toč. moment 128 Nm při 3000 ot.
* Automat ne
První dojem * * *
Je obrovský, čemuž odpovídá hmotnost. Pokud nepotřebujete místo pro sedm lidí nebo pro 700 litrů nákladu, není MCV určeno vám.